Podcast als middel in jouw contentstrategie

Podcast als middel in jouw contentstrategie - De Podcastschuur

Podcasts zijn en blijven populair in Nederland, blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor. De podcasts voor consumenten schieten als paddenstoelen uit de grond en ook op de zakelijke markt is het medium erg in trek. Dit brengt met zich mee dat veel organisaties bang zijn de boot te missen en dus maar een podcast starten, zonder daarbij na te denken hoe dit past binnen de marketing- of contentstrategie, als die er al is. Zie het daarom niet als doel, maar zie een podcast als middel in jouw contentstrategie!

Strategie

Een podcast kan een mooie aanvulling zijn op je bestaande contentstrategie. Het is wel belangrijk om specifieke doelen te stellen voor dit medium. Wil je meer diepgaande gesprekken voeren over onderwerpen die jouw publiek interesseren? Wil je jouw merkbekendheid vergroten? Of misschien wil je een nieuw publiek aanspreken? Het stellen van doelen zorgt ervoor dat het meten van de effectiviteit makkelijker wordt en dat je makkelijker kan bijsturen en optimaliseren.

Contentcreatie

‘Huh, maar wij zijn een bouwbedrijf, wie gaat er naar een podcast van ons luisteren?’ Terechte vraag! Een podcast biedt echter meer dan een staccato audiobestand waar verschillende mensen op te horen zijn. Tegenwoordig wordt bijna iedere podcast ook gefilmd. Dit zorgt ervoor dat we uit die podcast meerdere fragmenten kunnen halen die we snippets noemen. Uit deze snippets blijkt misschien wel dat jouw bouwbedrijf het heel anders doet dan de rest van de branche, dat jullie volledig inzetten op duurzaam bouwen of dat jouw medewerkers secundaire arbeidsvoorwaarden hebben waar je je vingers bij aflikt.

Hulp is onderweg

Met al het bovenstaande kunnen wij je helpen. Daarom starten wij altijd met een strategiesessie waarin we de piketpaaltjes neer gaan zetten. Zonder deze sessie is een podcast opnemen als schieten met hagel. Ook tijdens het opnemen blijven we met een schuin oog kijken naar de eerder vastgestelde doelstellingen. Met andere woorden: halen we met deze opnames het gewenste resultaat? Zo niet, dan sturen we bij.

Ga jij de podcast als middel in jouw contentstrategie toepassenen wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op!

Sharing is caring!