Blogs

Lees hier alle blogs over podcasts en nog veel meer!

Youtube als podcast platform

YouTube staat al jaren bekend als hét platform voor video-inhoud, maar wat velen misschien niet weten, is dat het ook de populairste dienst is voor het beluisteren van podcasts in de VS. Volgens recente gegevens van Edison Podcast Metrics kiest maar liefst 31% van de wekelijkse podcastluisteraars (vanaf 13 jaar) YouTube als hun belangrijkste platform voor het luisteren naar podcasts. Daarmee staat het platform boven Spotify (27%) en Apple Podcasts (15%).

Lees verder
Gast voorstellen in een podcast - De Podcastschuur - Sarah Leah Braun

Je gast voorstellen, wie doet het? Jij of de gast?

Je kent het wel. Je luistert een podcast waarin twee of meer mensen met elkaar in gesprek gaan en aan het begin van de podcast volgt er een voorstelrondje. In sommige gevallen stellen de gasten zichzelf voor en soms neemt de host dit voor zijn/haar rekening.

Wie stelt de gast voor, doet hij dat zelf of doet de host dat? Wat zijn de voor- en nadelen? Je leest het in dit artikel.

Lees verder
Consistentie in contentcreatie - De Podcastschuur

Het belang van consistentie bij contentcreatie

In de wereld van contentcreatie is consistentie onwijs belangrijk. Of je nu een blog bijhoudt, video’s op YouTube plaatst, of een podcast produceert, het regelmatig publiceren van nieuwe content is cruciaal voor het opbouwen en behouden van je publiek. Toch is consistent zijn makkelijker gezegd dan gedaan. Een effectieve strategie om deze uitdaging aan te pakken is door gebruik te maken van batchopnames.

Lees verder
Short-form content - De Podcastschuur - Een camera in verticale stand

De ideale combinatie: short-form en long-form content

In de wereld van contentcreatie zijn podcasts en vodcasts (video podcasts) een krachtige manier om je publiek te bereiken. Maar hoe haal je het meeste uit je podcast? Wat ons betreft door zowel short-form als long-form content te creëren. In dit artikel gaan we dieper in op de twee vormen en de voordelen die ze bieden.

Lees verder
Thought Leadership - De Podcastschuur

Thought Leadership bereiken met jouw podcast

Een thought leader is een individu of een organisatie die wordt erkend als expert, niet alleen vanwege diepgaande kennis en expertise, maar ook vanwege het vermogen om voortdurend innovatieve ideeën, inzichten en perspectieven te bieden die bijdragen aan de vooruitgang van hun sector. In dit artikel gaan we dieper in op de kansen die podcasting biedt om jezelf als thought leader te profileren.

Lees verder

Waarom podcasts opnemen niet spannend is

Heb je ooit overwogen om een podcast of vodcast te starten voor jezelf of jouw organisatie, maar voelde je je tegengehouden door de gedachte aan microfoons, camera’s en het “perfecte” optreden? Je bent niet alleen. Veel mensen vinden het idee in eerste instantie intimiderend.

Lees verder